Kontrola dostępu
Instalacja systemu kontroli dostępu to zwiększenie bezpieczeństwa, identyfikacja pracowników, pełna kontrola czasu pracy, rejestracja wejść i wyjść pracowników w czasie pracy, a także selekcja dostępu i nadzór nad pracownikami ochrony.
Kontrola dostępu – informacje ogólne
W wielu nowoczesnych firmach coraz częściej instalowane są systemy kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy. Poprawna i szybka identyfikacja osób poruszających się na danym obszarze jest niezwykle ważnym elementem profesjonalnego zarządzania personelem.
Oprócz standardowej kontroli dostępu coraz większej wagi nabierają powiązania czasowe określające przebieg pracy danej osoby jako funkcji czasu i miejsca.
Skutecznym rozwiązaniem jest stosowanie elektronicznych systemów sterowania dostępem ( Access Control) wykorzystujących nowoczesne techniki identyfikacji i sterowanie dostępnością przejść.
Rozbudowane systemy pozwalają na zrealizowanie wielu dodatkowych opcji takich jak:
kontrolę wartowników, taryfikację czasu pracy, oraz wiele metod identyfikacji.
Ważnym elementem systemu jest możliwość rejestracji zdarzeń oraz sygnalizowanie zdarzeń alarmowych.